2019, nr. 1

CLUSTERING OF UKRAINIAN REGIONS BASED ON VALUE ORIENTATIONS AND POLITICAL CHOICE OF THE POPULATIONS: METHODOLOGICAL RATIONALE AND ANALYSIS USING COMBINING DATA SOURCES

Downloads: 455
Views: 1158


Authors:  
Uliana LESHENOK, Senior Economist, Ptoukha Institute for Demography and Social Studies of the National Academy of Sciences of Ukraine, department for modeling of socio-economic processes and structures, Ukraine

Scopul acestui studiu este gruparea unităților administrativ-teritoriale din Ucraina pe baza orientărilor de valoare și a alegerii electorale a populației acestor unități. Se folosește metoda k-means. Crearea macroregiunilor bazate pe orientările politice ale populației este destul de răspândită, însă astfel de abordări au o serie de limitări, în primul rând datorită faptului că lista liderilor politici sau a partidelor politice se poate schimba semnificativ în perioade scurte de timp și din cauza dificultății de a folosi mai multe politici părțile / liderii în analiză în același timp. «Valorile» din acest articol sunt definite în conformitate cu teoria lui S. Schwartz ca scopuri dorite care depășesc situațiile specifice, diferă una de cealaltă în grade de importanță și sunt principii directoare în viața umană. Analiza folosește cele zece valori Schwartz, grupate în patru sectoare de valoare: «Conservarea», «Afirmarea de sine», «Grijă pentru oameni și natură» și «Deschiderea spre schimbare». Matricea datelor pentru acest studiu este o combinație a două surse de date – un sondaj prin sondaj și statistici electorale. Astfel, datele stabilite în acest studiu se formează prin combinarea rezultatelor votării populației Ucrainei în alegerile parlamentare din 2012 și printr-un sondaj prin sondaj – Cercetarea Socială Europeană – ultimul val de care sa desfășurat în Ucraina în 2012. Cercetarea socială europeană este cea mai relevantă sursă de date privind orientările valorice ale ucrainenilor, care este disponibilă în mod liber. După 2012, acest studiu în Ucraina nu mai era efectuat. Principalul rezultat al acestui articol este crearea de grupuri de unități administrativ-teritoriale bazate pe similitudinea rezultatelor voturilor și a orientărilor valorice ale populației în aceste unități. Primul grup include unități administrativ-teritoriale, unde populația are valori mai pronunțate de «Grijă pentru oameni și natură» decât în întreaga Ucraina. În cel de-al doilea grup, există zone în care populația are valori mai pronunțate de «Afirmarea de sine» și «Deschiderea spre schimbare». Al treilea cluster se caracterizează prin valori mai pronunțate ale «Grijă pentru oameni și natură» și «Conservarea». Pe lângă diferitele niveluri de exprimare a valorilor, grupurile diferă în ceea ce privește nivelul de sprijin pentru partidele politice care au participat la alegerile parlamentare. O astfel de abordare face posibilă evaluarea structurii clusterului obținută în dinamică, folosirea în analiză a rezultatelor alegerilor naționale și locale pentru anii diferiți. De asemenea, ca urmare a aplicării acestei abordări, spațiul clusterului devine bidimensional, ceea ce permite nu numai găsirea unor unități administrativ-teritoriale similare, dar și, de exemplu, identificarea grupurilor de părți ale căror suporteri împărtășesc valori similare. Începând cu anul 2012, succesul a fost folosit pentru a facilita accesul la clasificări administrativ-teritorială a unităților din perspectiva desfășurării unor astfel de clasificări ale bolilor noi.

Keywords:  
valori, orientări de valoare, orientări politice, alegeri electorale, teoria valorii lui Schwarz, analiză cluster, k- means.

How to Cite:  
LESHENOK, Uliana. Clustering of ukrainian regions based on value orientations and political choice of the populations: methodological rationale and analysis using combining data sources. In: Economy and Sociology. 2019, no. 1, june, pp. 123-132. DOI: https://doi.org/10.36004/nier.es.2019.1-10