2020, nr. 1

DIGITAL MARKETING IN THE PRACTICE OF SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES IN THE REPUBLIC OF MOLDOVA

Downloads: 755
Views: 507


Authors:  
Valeri GAGAUZ, PhD Student, Academy of Economic Studies of Moldova

Utilizarea strategiilor moderne de marketing de întreprinderile mici și mijlocii (IMM) prezintă un factor important care poate contribui la consolidarea activității de antreprenoriat, la modificări structurale calitative ale IMM-urilor, la durabilitatea și stabilitatea afacerii. Revoluția digitală și tehnologia oferă oportunități noi pentru sectorul de antreprenoriat prin îmbunătățirea calității de comunicare cu clienții, iar marketingul digital (MD) este un instrument important ce poate asigura creșterea competitivității și eficienții acțiunilor întreprinse pentru promovarea produselor și serviciilor. În acest articol sunt prezentate rezultatele cercetării calitative privind percepțiile și practicile IMM în domeniul MD, realizat de către autor în anul 2019. Au fost intervievați 20 de antreprenori – proprietari ai IMM-urilor cu sediul în mun.Chișinău. Analiza include, de asemenea, un studiu de caz al practicii companiei BRAVO-MOTORS SRL. Baza teoretico-conceptuală a cercetării au constituit teoria contemporană a marketingului, abordarea bazată pe resurse (Resource-Based View, Wernerelt B.), teoria capacităților dinamice (Theory of dynamic capabilities, Teece et al.). Rezultatele cercetării au demonstrat că IMM nu acordă o atenție cuvenită digitalizării proceselor de afaceri, colectării și analizei datelor, optimizării proceselor de muncă și controlului indicatorilor cheie. Rolul și importanța dezvoltării unei strategii de marketing în multe cazuri sunt subestimate, activitățile de marketing limitându-se la utilizarea doar a unor elemente de marketing. S-a constatat un nivel scăzut de competență a antreprenorilor în domeniul marketingului, în special privind tacticile și strategiile de marketing modern, precum și lipsa unei abordări integrate a strategiei de promovare și dezvoltare a companiei.

Keywords:  
marketing digital, întreprinderi mici și mijlocii.

How to Cite:  
GAGAUZ, Valeri. Digital marketing in the practice of small and medium enterprises in the Republic of Moldova. In: Economy and Sociology. 2020, no. 1, June, pp. 64-73.DOI: https://doi.org/10.36004/nier.es.2020.1-06