2020, nr. 2

DEVELOPMENT OF MOBILE MARKETING IT PROJECTS: OPPORTUNITIES FOR MOLDOVA AND UKRAINE

Downloads: 488
Views: 249


Authors:  
Maryna CHAIKOVSKA, PhD in Economics, Associate Professor, Department of Marketing and Business Administration, Faculty of Economics and Law, Odessa Mechnikov National University, Ukraine
Alla LEVITSKAIA, Habilitation in Economics, Professor, Faculty of Economics, Comrat State University, Regional Economic Development Institute, Republic of Moldova

Articolul descrie principalele provocări și abordări moderne pentru gestionarea și dezvoltarea de marketing mobil a proiectelor IT. În acest studiu, autorii au stabilit obiectivul studiului – să analizeze caracteristicile managementului proiectelor IT în marketingul mobil, să sistematizeze modelele de dezvoltare ale proiectelor web moderne și să studieze posibilitățile de utilizare a metodologiilor aplicate flexibile care să formalizeze dezvoltarea și modificarea de aplicații web bazate pe utilizarea unor metode eficiente pentru gestionarea proiectelor IT în marketingul mobil. Pentru a atinge acest obiectiv de cercetare, autorii au folosit analize teoretice și conceptuale, au studiat baze de date empirice existente pentru piața aplicațiilor mobile din Republica Moldova și Ucraina. Autorii au evidențiat problemele critice ale utilizării metodologiilor agile în proiectele IT de marketing mobil. Este prezentată analiza comparativă a metodologiilor de gestionare a proiectelor IT și a constrângerilor de utilizare a acestora în aplicațiile de marketing mobil. Se propune diagrama logică și structurală a etapelor Programului de proiectare a aplicațiilor mobile, care contribuie la creșterea eficacității implementării proiectelor de tehnologii informaționale în general. Pentru a evalua aplicabilitatea metodologiilor flexibile ale Kanban și Scrum, a fost modelat un proiect de marketing mobil IT. Semnificația rezultatelor obținute este predeterminată de faptul că acestea ar putea forma o bază teoretică pentru îmbunătățirea eficacității activității de marketing în condițiile informatizării societății prin construirea unei echipe de autoorganizare și utilizarea metodologiilor agile în proiecte IT de marketing mobil.

Keywords:  
marketing mobil, marketing IT proiect IT, metodologii flexibile de gestionare a proiectelor IT, MVP – produs viabil minim.

How to Cite:  
CHAIKOVSKA, Maryna, LEVITSKAIA, Alla. Development of mobile marketing it projects: opportunities for Moldova and Ukraine. In: Economy and Sociology. 2020, no. 2, December, pp. 59-69.DOI: https://doi.org/10.36004/nier.es.2020.2-05